Скандал із KAZKA: Як українські музиканти всіх надурити хотіли

Медійники звернули увагу на анонси концерту у Дюссельдорфі на квиткових сайтах. Виступ гурту KAZKA гостям обіцяли у комплекті з такими любителями Росії як Таїсія Повалій та Alekseev.

Після серії публікацій у ЗМІ продюсер гурту Андрій Уреньов інформацію спростував.

«Гурт не бере участі в цьому концерті», — написав він на сторінці у соцмережі.

Крім того, порадив судити про виступи колективу виключно за концертним графіком, опублікованим на офіційному сайті.

Аналогічна інформація з’явилася і на офіційній сторінці гурту.

«Друзі! Будь-яка інформація щодо майбутніх виступів KAZKA, яка не підтверджена представниками гурту або не міститься на офіційному сайті, є нічим іншим, як фейком. Будьте уважні і споживайте якісний контент. Слідкуйте за графіком KAZKA тільки в офіційних джерелах», — йдеться у оголошенні.

Лаконічне спростування користувачів не переконало. Адже на деяких майданчиках оголошення висіло з 1 листопада. Важко уявити, що менеджемент гурту не звернув увагу на таку «новину», а «прокинувся» виключно після того, як її оприлюднили українські журналісти.

Крім того, опікується долею гурту продюсерський центр Mamamusic. Серед його артистів, зокрема, Андрій Данилко, який не приховує, що виступає на російських сценах. А, власне, на пісні року його Сердючка разом з «мамою» позують у центрі постера.

Тож очевидно, що організатори концерту вели перемовини з продюсерським центром. І от ситуація, коли KAZKA туди вписали цілком випадково чи без дозволу, видається малореальною.

І тут є принаймні три варіанти пояснення. Перший, конфуз таки стався, або ж позиції у колективі розбіглися, і хтось з музикантів категорично відмовився ділити сцену з Басковим та Лолітою.

Другий — скандал обрали як спосіб розкрутки, адже композиція гурту «Плакала» вже набрала 100 млн переглядів, але хайп навколо неї почав вщухати, тож підігріти його б не завадило. Оскільки ж особистому життю музикантів фанати наразі приділяють мало уваги, обрали «перевірений» спосіб.

І зрештою, третій, з яким погоджується щонайменше половина коментаторів соцмереж. Гурт сподівався виступити на концерті, отримати за нього гонорар і закріпити позиції на російському ринку. Але сподівався, що українські шанувальники «хід конем» банально не помітять. Але вони помітили, тож довелося робити вибір…

ЧОМУ УКРАЇНСЬКИЙ РИНОК ПЕРСПЕКТИВНІШИЙ

З рік тому схожий скандал розгорівся навколо українського гурту Onuka, який після розголосу відмовився виступати на шоу Showcase of new music from Russia and Ukraine у Празі, на одній сцені з російськими музикантами. Тоді менеджмент гурту заявив, що на його вимогу афіші перероблять, а українці виступлять на окремому заході.

Де-факто, якщо на російський ринок роблять ставки позбавлені патріотичних переконань форматні виконавці на кшталт Вєри Брєжнєвої та Ані Лорак, для артистів нової хвилі дивитися на Схід ризиковано.

Російський ринок форматний і передбачуваний, і його можна поділити на чіткі сектори. Перший — традиційний поп (гавань Лорак), в цілому нагадує американський, але поступається в якості разів у сто, тому у країнах за межами СНД цікавий хіба що імігрантам.

Другий — поп і «русскій рок» урапатріотичного, вєлікорасєйського чи навіть протесного спрямування. Себто — пісні «за» чи «проти» системи, які для іноземного ринку теж неактуальні.

Третій — стьоб над традиційною культурою чи визначеними ментальними рисами (гавань Шнурова та Данилка), знову ж таки, зрозумілий у дуже звуженому контексті.

І зрештою, «русскій реп» — треба визнати, жанр доволі цікавий, але без розуміння текстів нічого не вартий.

Тож переорієнтація на російський ринок, який висуває чіткі умови і жорстко вписує у формат, практично означає відмову від ринку європейського та американського.

Наприклад, гурт «Монеточка», який вистрілив на Росії, виступає у містах своєї країни, а також (фрагментарно) у Білорусі та у нас.

А ось так, зокрема, виглядає графік українського співака Івана Дорна, який раніше кричав, що зробив ставку на США. Очевидно, що в Ізраїль співака запросили для імігрантівю

Якщо ж порівняти ці списки із графіком KAZKA або ж Onuka, яка уже, наприклад, запланувала поїздку у Нідерланди, чи то Stoned Jesus, які гастролювали навіть у Південній Америці, стає очевидним, що вибір російського ринку для багатьох українських музикантів може бути таким собі творчим суїцидом.

Скандал із KAZKA: Як українські музиканти всіх надурити хотіли