Українки, які підкорили Голлівуд

Деякі з відомих кіноакторів навіть приховували своє коріння та намагалися не згадувати про український період життя. Однією з акторок, яка не заперечувала того, що вона українка, була відома голлівудська зірка 30 – 50 років Анна Стен.

Її справжнє ім’я – Ганна Петрівна Фесак. Народилася вона 3 грудня 1906 р. в м. Київ. Анна Стен дебютувала у кіно в стрічках «Дівчина з коробкою» та «Земля в полоні».

Дуже швидко Стен зажила слави в СРСР — її портрети з’являються на обкладинках радянских кіножурналів, в яких актрису називали ідеальним втіленням нової радянської жінки.

Якось до Ганни, яка вже була відомою, зайшла подруга – російська актриса Галина Кравченко:

«Заходжу, значить, до Анни — знаходжу її на кухні. Вона пере. Стоїть над коритом — вся з себе розпатлана, мокра, волосся — бурульками, напівгола, в якихось стоптаних чоловічих черевиках. Тут же щось вариться, булькає. Якісь ганчірки звисають. Я кажу: «Аня, як ти виглядаєш? Боже! Подивися на себе! Ти ж — кінозірка!» А вона мені у відповідь: «Але я ж радянська кінозірка!»

За лінією професійного обміну кінокомпаній Анна Стен 1930 року вирушає до Берліна, і розпочинає зйомки в кінострічках провідної німецької кінокомпанії UFA. Співпраця Стен з «буржуазними кінокомпаніями» різко критикується радянською пресою, швидко набираючи масштабів зумисної кампанії з дискредитації акторки.

Зважаючи на розпочате в СРСР цькування Анна Стен вирішує не повертатися на батьківщину й залишається в Німеччині. Відтоді в СРСР її ім’я піддано замовчуванню. Вже з 1931 року Анна Стен знімається в німецькому кіно.

Фільм за її участю «Вбивця Дмитрій Карамазов» мав приголомшливий успіх в Європі та Америці. В ньому Анна Стен продемонструвала непересічний драматичний талант, яскраво втіливши на екрані образ ексцентричної та чуйної Грушеньки.

Згодом Стен знялася ще в кількох європейських стрічках: «Сальто-Мортале», «Бомби над Монте-Карло та «Вир пристрасті», які принесли їй визнання міжнародної акторської еліти.
1932 року Стен отримує запрошення до Голлівуду від захопленого її грою продюсера Семюеля Ґолдвіна, співвласника кіностудії Метро-Ґолдвін-Маєр. Стен переїжджає до США.

Не володіючи англійською, вона змушена посилено її вивчати, наполегливо позбуваючись акценту. Вкладаючи в фільми за участю Анни Стен великі гроші, Ґолдвін мав намір зробити з неї «другу Грету Гарбо», про що прямо заявляв у пресі. Однак, жоден з трьох випущених на Метро-Ґолдвін-Маєр фільмів , хоч як активно рекламованих, не мав ні великого успіху в публіки, ні касових зборів, що змусило Ґолдвіна розірвати контракт із Стен.

Американська публіка не прийняла нав’язаного Ґолдвіном Стен образу «звабливої селянки» й так і не простила актрисі відчутного східноєвропейського акценту.

Попри це стрічка «Шлюбна ніч», в якій Стен грала разом з Гарі Купером отримала приз за режисуру на Венеційському кінофестивалі й вважається піком зіркової кар’єри Стен.
В Голлівуді середини 30-х Анна Стен прославилась своїм хистом підбирати гардероб та особливим стилем.

Читай продолжение на следующей странице

Українки, які підкорили Голлівуд